środa, 31 lipca 2013

Uważajcie na kradzieże zdjęć z blogów!!!!!!!!

Ostatnio dość często przeglądam blogi o zdrowym odżywianiu. Trafiłam na jeden pewnej dziewczyny, która w swoim poście dodała nieopisane zdjęcie z efektów konkretnego rodzaju ćwiczeń - przed i po. Zdjęcia później znalazłam na stronie pewnej diety ostatnio dość popularnej w internecie. Wątpię żeby ta firma zapłaciła tej osobie za wykorzystanie jej wizerunku... Niestety jako,że wchodziłam ostatnio na dużo tego typu stron nie pamiętam adresu bloga aby jej o tym poinformować...

Sam wpis o prawach autorskich nie wystarczy - zawsze znajdzie się jakiś złodziej  czy inny bloger, który może wykorzystać Wasze zdjęcia bezprawnie. Lepiej się zabezpieczyć i je podpisać. Otworzenie zdjęcia w programie paint i dodanie na nie adresu bloga czy innego napisu zajmuje tylko chwilę a zaoszczędza później nerwów. Szczególnie,że nawet ja w obserwowanych mam dziewczyny interesujące się fotografią, które robią na prawdę piękne zdjęcia i szkoda aby ktoś je wykorzystał.



PS: Przypominam o ogłoszonym wczoraj rozdaniu u mnie :) Link tutaj






Pozdrowienia :)




27 komentarzy:

  1. muszę się przyłożyć do ochrony moich zdjęć ;) dzięki za ostrzeżenie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety takie kradzieże zdarzają się dość często

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba zacznę dodawać znak wodny do swoich zdjęć, wcześniej tego nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. już czytam o rozdaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czasami i podpisanie zdjęć nie wystarczy; kradziej nawet to jest w stanie usunac ze zdjecia badz po prostu wkleja zdjęcie z podpisem ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny post, ja chyba tez zaczne podpisywac zdjecia..

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę przyłącz się do naszego grona Polskich Blogów Kobiecych Na świecie xxx
    http://polskieblogikobiecenaswiecie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja na razie nie trafiłam na to, aby ktoś ukradł mi zdjęcia / notki i ma nadzieję, że nigdzie nie trafię na kopię swojej pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podpis, ale na środku zdjęcia. Ewentualnie znak wodny. Inaczej łatwo można wykadrować podpis z rogu zdjęcia.
    Kurczę, tak się zastanawiam nad dodawaniem właśnie takiego podpisu.
    Bardzo ciekawy i ważny post.

    OdpowiedzUsuń
  10. A na allegro ile można znaleźć zdjęć z blogów...uwazam, że to przykre. Przecież wystarczy napisać maila, zapytać. 90% przypadków można by ze spokojem tak załatwić.

    OdpowiedzUsuń
  11. też się już z takim czymś spotkałam... niestety nawet podpisane foty, często lądują na innych blogach(po prostu ktoś obcina zdjęcie) masakra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a znak na środku zdjęcia niestety trochę psuje odbiór, sama wolę oglądać u innych zdjęcia bez niego, bo jak dla mnie ładniej wyglądają.

      Usuń
  12. ech, też muszę pamiętać o podpisywaniu!

    OdpowiedzUsuń
  13. :/ to muszę zacząć podpisywać zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  14. O muszę zapamiętać żeby podpisywać zdjęcia.!
    http://klaudussia-hehe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. ;D genialne, Paragon ;D ale dobrze, że stanęłaś na Lunie, idealnie do kociaka pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam kiedyś taką sytuację, że prowadziłam bloga z wierszami (własnymi wierszami) i oczywiście były podpisywane moim imieniem i nazwiskiem... Pewna dziewczyna zaczęła kopiować moje wiersze bez podpisu...ja bloga skasowałam, aby więcej nic nie brała...Później starałam się i pisałam do BLOGSPOTU, aby usunęli jej bloga, bo kopiowała ode mnie wiersze... Oddzwonili do mnie z odpowiedzią, że nie mam dowodów na to, że są to moje wiersze :| Do tej pory jej blog istnieje...
    Także, rzeczywiście uważajcie...bo mojego autorstwa już nie przywrócę...

    www.kraina-kosmetykow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow! I'm so glad that I found your blog. do you want to follow each other on GFC, twitter, bloglovin...? we could stay in touch though! It'll be great. Just let me know, Darling!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pytałaś o blogrolla ;) Też miałam z nim problem, ale dałam radę i chętni i Tobie pomogę :) Wchodzisz w układ, dodajesz gadżet: Moja lista blogów, na dole masz: Dodaj bloga do mojej listy i wybierasz: Blogi, które obserwuję, ewentualnie możesz wpisać adres bloga :) Zaznaczasz, dodajesz, zapisujesz i gotowe :) Mam nadzieję, że pomogłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Blogerom nie żałuję, ale wstrętnym pasożytom, które chcą za darmochę zarobić na kimś pieniądze trzeba ucierać nosa!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze, że o tym piszesz. Ja mam zamiar swoje zdjęcia oznaczać aby takie osoby nie miały możliwości kopiowania!

    OdpowiedzUsuń
  21. Na wszelki wypadek zawsze podpisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie
    Blog został dodany do listy Polskich Blogów kobiecych na Świecie
    buziaki xxx
    http://polskieblogikobiecenaswiecie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  23. niestety ludzie ostatnio mają wszystkich gdzieś i nie patrzą na pracę innych... myślę że sam podpis także nie wystraczy bo np łatwo go usunąć. Moim zdaniem najlepszy jest tzw znak wodny gdzieś na środku zdjęcia albo w takim miejscu, że nie da rady go usunąć ;) niestety wielokrotnie spotkałam się w kradzieżą moich zdjęc z bloga, ale szczerze powiedziawszy policja i tak nic z tym nie zrobi, a jak prawnik mi powiedział dużego odszkodowania nie dostanę, o ile jakiekolwiek dostanę.

    OdpowiedzUsuń
  24. ehh ;/ też muszę zacząć podpisywać..

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja już zabezpieczyłam swoje zdjęcia i by nie kopiować postów z bloga bo dziś natrafiłam na dziewczynę która sobie zdjęcie użyczyła i część posta.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze. Jeżeli dodałaś mój blog do obserwowanych napisz o tym a z pewnością się odwdzięczę :) Koniecznie zostaw link do siebie.