piątek, 30 sierpnia 2013

Zdrowe śniadanie - otręby, owoce, len, żurawina, błonnik

Czasami zapominamy,że dla naszego ciała i włosów ważna jest zbilansowana zdrowa dieta, bogata w witaminy i minerały. Dlatego postanowiłam dzielić się z Wami moimi pomysłami na zdrowe dania - dzisiaj śniadanie:) Różnego typu gotowych mieszanek płatków czy musli nie kupuję z uwagi na wiele chemicznych substancji, konserwantów i syrop glukozowo-fruktozowy w składzie. Zdecydowanie wolę przygotować taką mieszankę sama:) Dziś otręby z owocami, jogurtem, olejem lnianym i z ogórecznika. 



Najpierw przygotowuję owoce, które dokładnie myję i obieram ze skórki. Dzisiaj u mnie było kiwi i brzoskwinia. Lubię również suszone owoce u mnie żurawina. Zwracajcie uwagę na skład suszonych owoców! Większość z nich jest konserwowana dwutlenkiem siarki! Uważajcie na to i tego typu produktów nie kupujcie!



Do miseczki wsypujemy po jednej łyżeczce różnego rodzaju otrębów. Ja najbardziej lubię te w środku na zdjęciu z firmy MŁYNY WODNE. Opakowanie jest duże a cena niewygórowana. Dodajemy też jedną łyżeczkę mielonego lnu. Można zmielić samemu lub zwyczajnie wsypać ziarenka. Dodaję też płatki błonnikowe. Dzisiaj WYSOKI BŁONNIK z firmy Good Food ale lubię też wersję z Lidla. Nazywają się Błonnik;) Znajdziecie je niedaleko pieczywa tam gdzie płatki ale na samym dole. 



Do mieszanki wlewam jedną łyżeczkę oleju z ogórecznika i jedną łyżeczkę oleju lnianego. Oleje bardzo dobrze wchłaniają się z białkiem dlatego jem je w towarzystwie np. jogurtu naturalnego :) Ogórecznik świetnie działa u mnie na skórę - po tygodniu przyjmowania staje się niezwykle gładka. Olej lniany jest najlepszy na odporność - nawet jak już jakieś przeziębienie mnie dopadnie to organizm walczy z nim niezwykle szybko i po trzech dniach śladu po chorobie nie ma :) Najlepszy jest z Olvity, bo ma ładny delikatny zapach. Napiszę o nim osobny post :)



Tak wygląda gotowe śniadanie. Dodałam do niego jeszcze kostki ananasa i kilka migdałów :) Całość zalewam jogurtem naturalnym lub mlekiem migdałowym.

Dajcie znać czy przepis Wam się podoba i czy byłybyście skłonne przygotować sobie takie śniadanie :)

Pozdrowienia






17 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie wpisy dotyczące zdrowego odżywiania.
    zapraszam do siebie: kamciol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja na śniadanie potrzebuję mięsa :D haha :D szynka na kanapce lub parówki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zdrowo i pysznie , u mnie tak lub mniej więcej wygląda drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim już śniadaniowym rytuałem jest owsianka. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie dnia bez mojej bomby owsiankowej na dzień dobry :) Zawsze dodaję jogurt grecki, banana i dorzucam troszkę orzechów włoskich. Mniam!
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja staram się jeść zdrowo, ale jak wiecie... Czasami to nie wychodzi... Gdy tata zamawia pizze;P Hahaha.
    Pozdrawiam i zapraszam do sb♥

    Za każdy kom. lub obserw. zawsze rewanż^^
    miss-hanuss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. często robię sobie podobne śniadanka. Uwielbiam robić domowe musli.. takie bez cukru i jeść z jogurtem:)
    Przepis spoko.. popieram!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej takie śniadanko mi pasuje.
    Próbowałam przyjmować olej lniany, dodając łyżeczkę do picia, jednak w ogóle ten sposób do mnie nie przemawiał(przede wszystkim ten smak). Dlatego zostało mi wykorzystać olej do włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam właśnie taki: http://www.eurolen.pl/shop/index.php/produkt/olej-lniany-omega-3-6-9-05-l
      Fakt, na pewno co firma to i smak inny. A Twój gdzie kupujesz? I w jakiej cenie?

      Usuń
    2. Wiedziałam tyle, że trzeba trzyma go w lodówce, a np. o przyciemnionej butelce nie miałam pojęcia. Jednak warto zgłębić temat, bo później tak wychodzi jak w moim przypadku. Bardzo dziękuję za rady :)

      Usuń
  8. o kurcze, jakie kolorowe sniadanie :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze. Jeżeli dodałaś mój blog do obserwowanych napisz o tym a z pewnością się odwdzięczę :) Koniecznie zostaw link do siebie.